Regulamin
Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
1). Sklep internetowy SKOLIORT, dostępny pod adresem internetowym www.skoliort.pl ,prowadzony jest przez Grzegorza Anuszkiewicza prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Pracownia Zaopatrzenia Ortopedycznego Skoliort, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki. NIP: 5451508878, REGON: 200710913.
2). Niniejszy regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
1). Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2). Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Pracownia Zaopatrzenia Ortopedycznego Skoliort, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki. NIP: 5451508878, REGON: 200710913.
3). Klient – podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4). Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5). Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: www.skoliort.pl
6). Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7). Regulamin – niniejszy regulamin sklepu
8). Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9). Konto – konto Klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10). Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie konta.
11). Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12). Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13). Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma / usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14). Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o swiadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1). Adres Sprzedawcy: ul. Żelazna 5 lok U1 / 15-297 Białystok
2). Adres e-mail Sprzedawcy: [email protected]
3). Numer telefonu Sprzedawcy: 660 991 882
4). Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 62 1050 1823 1000 0092 5239 3922
5). Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6). Klient może porozumiewać się telefonicznie ze Sprzedawcą w pon-piąt. w godzinach 8;30 – 16:30
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a). urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
b). aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
c). włączona obsługa plików cookies
d). zainstalowany program Flash Player
§ 5
Informacje ogólne
1). Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą Klienta
2). Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu, możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia be zakładania Konta.
3). Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniając podatek VAT).
4). Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena z Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową sprzedaży.
§ 6
Zakładanie konta w Sklepie
1). Aby założyć Konto w Sklepie należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie adresu e-mail oraz utworzenie hasła do Konta.
2). Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3). Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4). Klient ma możliwość w każdej chwili bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1). Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie)
2). Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „do koszyka” (lub równoznaczny).
3). Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji.
4). Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia.
5). Kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” i wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od wyboru opłacić zamówienie w określonym terminie z zastrzeżeniem § 8 pkt.3
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1). Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a). Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa
b). Przesyłka poprzez paczkomaty InPost
c). Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Żelazna 5 lok U1 / 15-297 Białystok
2). Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a). Płatność przy odbiorze (gotówka / karta płatnicza)
b). Płatność za pobraniem (gotówka kurierowi przy odbiorze)
c). Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
d). Płatności elektroniczne (Przelewy24)
3). Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
1). Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamowienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2). Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3). W przypadku wyboru przez Klienta:
a). płatności przelewem lub płatności elektronicznych Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
b). płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
c). płatności przy odbiorze osobistym Klient obowiązany jest do dokonania płatności (gotówką lub kartą płatniczą) w momencie odbioru Zamówienia.
4). Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Zamówienie zostanie wysłane przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie.
5). Początek biegu terminu Zamówienia do klienta liczy się w następujący sposób:
a). w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności elektronicznych – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy
b). w przypadku wybrania przez Klienta płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
6). W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Zamówienie będzie gotowe do odbioru w przeciągu maksymalnie 2 dni roboczych. O gotowości do odbioru Klient zostanie poinformowany przez sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
7). Dostawa Produktów odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
1). Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2). Bieg terminu określonego w ust.1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3). Konsument może odstąpić od umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
4). Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty lub poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy. Oświadczenie klient może sformułować samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru zamieszczonego w „ Zwrot/Wymiana” (https://www.skoliort.pl/zwrotwymiana).
5). W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca prześle Konsumentowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
6). Skutki odstąpienia od umowy:
a). w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
b). w przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż sposób oferowany przez Sprzedawcę.
c). zwrotu płatności sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z innymi kosztami.
d). Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e). Konsument powinien odesłać produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie nie później niż 14 dni od dnia w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin zostanie zachowany jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f). Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
g). Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
10). Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a). w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
b). w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (dotyczy to między innymi: rajstop, bielizny, produktów uciskowych mających bezpośredni kontakt ze skórą).
c). w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
d). w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
§ 11
Reklamacja i gwarancja
1). Umową sprzedaży objęte są nowe produkty.
2). Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3). W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wykluczają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
4). Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
5). Zaleca się aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności ( w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
6). Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie uznaje się że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
7). Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
8). W przypadku gdy na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej a także jej treść będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączy też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu.
§ 12
Dane osobowe w sklepie internetowym
1). Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2). Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę także w celu marketingowym.
3). Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a). w przypadku Klienta który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową, przesyłką kurierską lub paczkomatami InPost, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie administratora.
b). w przypadku Klienta który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4). Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania bądź żądania usunięcia.
5). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 13
Postanowienia końcowe
1). Umowy zawierane przez Sklep internetowy, zawierane są w języku polskim.
2). Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3). W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego; w szczególności Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta; ustawy o ochronie danych osobowych.
4). Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.